گل سنگی و منبت سنگی

_

ابزارهای نمای ساختمان می‌تواند در جنس‌های مختلف باشد. در قدیم بیشتر از ابزارهای سیمانی استفاده می‌شد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به مدد دستگاه‌های دقیق سی‌ان‌سی و تراش، با جنس سنگ استفاده می‌شود. فایده سنگ در آن است که به نسبت ابزارهای سیمانی زحمت کمتر برای اجرا دارد و همچنین دوام بیشتر خواهد داشت. به‌علاوه اینکه از جنس خود سنگ بوده که ساختاری یکپارچه و زیباتر پدید می‌آورد.

ابزارهای سنگی را می‌توان به دو دسته :

  1. ابزارهای طولی شمش‌ها، و قرنیز‌ها
  2. منبت سنگ‌ها مانند طرح‌های گل و بته و نمادها

تقسیم کرد. کاربرد این مصنوعات سنگی بیشتر در نمای ساختمان‌ها مخصوصا ‌نمای رومی است که می‌توانید عکس‌های آن را اینجا مشاهده نمایید.

ابزارهای منبت سنگی – طرح گل و کتیبه

ابزارهای طرح دار غیر طولی، سر ستون‌ها و پاستون‌ها، تاج‌های‌ گل، بته و نمادهای مختلف که می‌توان کتیبه‌ها را نیز جزو آنان دانست، هستند. این ابزارها در بالا و پایین ستون‌ها، قسمت بالای پنجره‌ها و پیشانی بالای ساختمان، سردرها و … بکار برده می‌شوند که دارای طول و عرض مشخصی هستند. این ابزار‌ها گاها توسط هنر دست و گاها توسط ماشین آلات سی‌ان‌سی تولید می‌شوند. طبیعی‌ست که دقت و ظرافت تولید با دستگاه بیشتر از دست هست اما موارد تولید شده با دست به هر حال یک اثر هنر تلقی شده و قیمت بالاتری خواهند داشت. که بعضا دقت و ظرافت آن با دستگاه‌ها قابل قیاس است.

قیمت تاج سنگی

تاج سنگی هنر دست هنرمندان‌ ماهری می‌‌باشد که زیبایی و عظمت نمای داخلی و یا خارجی ساختمان را افزایش می‌دهد. به قول معروف برای کارهای هنری نمی‌توان قیمت و هزینه مشخصی را تعیین کرد. اما در مورد تاج سنگی عوامل مهمی وجود دارد که ما در مجموعه صنایع سنگ هفت رنگ با بررسی این عوامل در سفارش کارفرمایان محترم قیمت تاج سنگی را تعیین می‌کنیم.

از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به نوع سنگ به کار رفته، طرح و نقش استفاده شده، میزان دقت و ظریف‌کاری، حجم و ابعاد تاج سنگی اشاره کرد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بخش نمونه کارهای صنایع سنگ هفت رنگ، نمونه‌کار مورد نظر خود و ابعاد مورد نیازتان را به ما سفارش دهید تا در کم‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت موجود، تاج سنگی مورد نیاز خود را با قیمت به‌صرفه و مناسب در محل خود دریافت نمایید. از حسن انتخاب شما کارفرمای خوش سلیقه و هنر دوست بسیار سپاسگزاریم.