انواع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از سنگ های آهکی متخلخل است

سنگ تراورتن به عنوان یکی از بهترین سنگ های ساختمانی موجود شناخته می شود. این سنگ با توجه به قابلیت های بسیار زیاد خود می تواند در حالت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از این سنگ می توان در انواع نما های بیرونی و داخلی به صورت گسترده ای استفاده نمود. سنگ تراورتن را در دسته سنگ های آهکی متخلخل قرار می دهند. این سنگ با توجه به مقاومت بالای خود و تنوع بسیار عالی که دارد توانسته به عنوان یک سنگ کاربردی شناخته شود. در انواع شرایط محیطی سنگ تراورتن را می توان به راحتی مورد استفاده قرار داد و از آن بالاترین بهره برداری را داشت.

از طراحی های داخلی گرفته تا به کارگیری در دکوراسیون های مختلف، انواع سنگ تراورتن کاربرد دارند. وجود خلل و منافذ موجود در پشت این سنگ ها باعث ایجاد چسبندگی بسیار زیاد می شود. برای اینکه قسمت رویی سنگ های تراورتن را صیقل دهند، از متریال های مختلف بهره می برند. در گذشته از بتونه و بتن برای پر کردن این منافذ استفاده می کردند. امروزه برای اینکه زیبایی سنگ ها حفظ شود، از رزین های مختلف استفاده می کنند. رزین می تواند سطحی صاف و صیقلی را به وجود بیاورد. این سطح صاف باعث جلوه و زیبایی بسیار بیشتر خواهد شد. این سنگ در برابر اشعه یو وی خورشید نیز به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد. بر خلاف بسیاری از سنگ ها تراورتن وزن نسبتا کمی دارد.

تنوع بالامعرفی انواع سنگ های تراورتن

سنگ تراورتن با توجه به ویژگی هایی که دارد در انواع مختلفی به بازار مصالح ساختمانی عرضه می شود. یکی از مهم ترین دسته بندی هایی که این محصولات را بر اساس آن مشخص می کنند مربوط به معادن برداشت سنگ می باشد. در معادن مختلف شما می توانید کیفیت های متفاوت و همچنین تنوع طرح و رنگ گوناگون را مشاهده کنید. برای اینکه در انتخاب های خود بهترین را در اختیار داشته باشید در ادامه انواع سنگ تراورتن را برای شما معرفی خواهیم کرد.

سنگ حاجی آباد از نظر ظاهری خاص است

سنگ تراورتن حاجی آباد از نظر ظاهری دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشد. این سنگ نسبت به دیگر تراورتن ها، دارای شکاف و منافذ کمتری است. منافذ کم در این نوع سنگ به راحتی می تواند مقاومت فشاری آن را تا میزان قابل توجهی بالا ببرد. در مقایسه با سنگ های تراورتن دیگر این نوع سنگ مقاومت بیشتری را در شرایط مختلف دارد. این سنگ را می توان به روش های مختلف از جمله تیشه ای ، چرمی و… فرآوری نمود. با توجه به این ویژگی ها می توان از این سنگ  در انواع نما و دکوراسیون های داخلی استفاده نمود. از نظر طرح این سنگ در دو نوع ریز و درشت موجود است. یکی از ویژگی های متمایز این سنگ مقاومت بالای آن در هنگام صیقل دادن و حتی جابجایی آن است.

سنگ عباس آباد دارای رنگ سفید است

یکی از ویژگی های بسیار بارز سنگ تراورتن عباس آباد در میان تراورتن های دیگر رنگ سفید و خاص آن می باشد. کیفیت در این نوع سنگ آنقدر بالا می باشد که می توان به عنوان یکی از بهترین سنگ های جهان آن را معرفی نمود. سنگ تراورتن عباس آباد پرکاربرد ترین نوع سنگ در نماهای ساختمانی است. از نظر ظاهری نیز می توانید رگه های بسیار زیبای قرمز و عسلی را در این نوع سنگ مشاهده کنید. این سنگ با روش های مختلف فرآوری می شود. سنگ تراورتن عباس آباد در برابر تغییرات محیطی و شرایط آب و هوایی مانند رطوبت و انجماد دارای مقاومت بالایی است. به علت چسبندگی بالایی که دارد می تواند بهترین گزینه برای سنگ نما محسوب شود.

سنگ تراورتن آتشکوه

سنگ آتشکوه یکی دیگر از سنگ تراورتن های موجود در بازار می باشد. این محصول که با نام های شهاب سنگ و امداد نیز شناخته می شود دارای رنگ اصلی سفید است. در این سنگ شما می توانید زمینه سفید را با رگه هایی از صورتی و سیاه نیز مشاهده کنید. این سنگ از نظر اقتصادی در دسته بندی سنگ های گران قیمت قرار می گیرد و به عنوان یک سنگ لوکس نیز شناخته می شود. سنگ تراورتن آتشکوه دارای سورت بندی بسیار زیادی است.

سنگ تراورتن آبگرم

یکی دیگر از انواع سنگ تراورتن، سنگ آبگرم است. این نوع سنگ اصولا کرم رنگ است و البته در سورت بندی های مختلف دارای رنگ های متفاوتی نیز می باشد. برای مثال در سورت بندی درجه دو این نوع سنگ دارای لکه های سیاه رنگی می باشد. فراموش نکنید هر چه میزان روشن بودن سنگ بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارد.

ویژگی های مفید

مزایای سنگ های تراورتن

برای تمامی مدل های تراورتن می توان مزایای مشترکی را بیان داشت. از مهم ترین مزایای موجود در این سنگ ها موارد زیر را می توان نام برد.

  • جذب کم گرما و خنک بودن در حالت های مختلف
  • وجود تخلخل بسیار عالی که برای انواع کف پوش ها این سنگ ها را مناسب کرده است.
  • ثبات رنگ و طرح در سنگ
  • بافت مناسب
  • قیمت عالی با توجه به تنوع موجود
  • قابلیت برش کاری و صیقل
  • مقاومت نسبی برای ایجاد یک عایق بسیار مناسب
  • قابلیت ساب زنی برای تمیز کاری سنگ
  • وزن مناسب برای اجرا در ارتفاع های مختلف

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *