معایب و مزایای نرده سنگی


نرده‌های سنگی در کنار این که ممکن است تصویری از عمارت‌های بزرگ خارج از شهر را در ذهن شما تداعی کنند، منزل شما را بسیار زیبا و با ابهت جلوه می‌دهند. چنین نرده‌هایی با ظاهر طبیعی و شکیل خود می‌توانند هر بیننده‌ای را مجذوب خود ساخته و نسبت به داشتن خانه‌ای با این چشم‌انداز ترغیب کنند. با این حال، پیش از تصمیم‌گیری درباره آن‌ها و انتخاب مدل‌های متنوع‌شان، بسیار مهم است که از مزایا و معایب نرده سنگی مطلع شوید. به این ترتیب، با یک انتخاب آگاهانه می‌توانید مطمئن باشید که در آینده از این تصمیم خود پشیمان نخواهید شد.

ابتدا برخی از مزایای داشتن این مدل نرده‌ها را با یکدیگر مرور کرده و سپس معایب نرده سنگی را برای شما شرح خواهیم داد.

مزایای نرده سنگی

نرده سنگی مستحکم و بادوام است.

حصارها و نرده‌های سنگی حتی در برابر سهمگین‌‌ترین رویدادهای طبیعی نیز دوام و استحکام ‌فوق‌العاده‌ای دارند. نیروهای طبیعت مانند برف و باران، باد و بوران و یا آفتاب داغ و طاقت‌فرسای تابستان کوچکترین تاثیری روی حصار و نرده سنگی نخواهند داشت. این نرده‌ها پوسیده نمی‌شوند و زنگ نمی‌زنند. حشراتی همچون بید، ساس، مورچه و موریانه یا دیگر خزنده‌های مزاحم، نمی‌تواند آسیبی به ساختار نرده‌های سنگی وارد کنند. حتی آتش سوزی نیز تنها ممکن است رنگ حصار سنگی شما را کمی تغییر دهد، اما نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

نرده‌های سنگی از نظر زیبایی‌شناسی جذاب و گیرا هستند.

نرده‌های سنگی زیبایی و جذابیت خاصی دارند و ساخت آن‌ها همچون خلق یک اثر هنری ارزشمند است. هنرمندان حرفه‌ای در این زمینه، با دقت و ظرافت بسیار، این سنگ‌ها را شکل داده و به یکدیگر متصل می‌کنند. حتی می‌توانید این نرده‌ها را با نقش گل و هنر منبت تزیین کنید یا با اضافه کردن تاج سنگی، شکوه و ابهت منزل خود را افزایش دهید.

نرده سنگی از مصالح اولیه ساختمانی ساخته می‌شود.

نرده‌های سنگی از مواد طبیعی ساخته می‌شوند. پیدا کردن آن‌ها معمولاً کار راحتی است و از نظر هزینه ارزان و گاهی رایگان هستند. به عنوان مثال، اگر ملکی پر از سنگ و تخته سنگ داشته باشید که با منظره اطراف شما هماهنگ باشد، می‌توانید از سنگ‌های آن برای ساخت نرده خود استفاده کنید. بعلاوه، انواع سنگ با هزینه‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که برای شما مناسب است، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سنگ معمولاً ارزانتر از سایر مصالح مورد نیاز برای ساخت حصار است. چسب مخصوص این کار را نیز می‌توان با قیمتی بسیار مناسب از یک فروشگاه لوازم چوبی یا مصالح ساختمانی تهیه کرد. بسته به نوع ساخت نرده حتی ممکن است به چسب هم نیازی نداشته باشید.

مزایایی نرده‌سنگینگهداری از نرده سنگی آسان است.

از آنجایی که سنگ‌ها استحکام و دوام بالایی دارند، انواع نرده‌های سنگی نیز به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند. همانگونه که پیش از این توضیح داده شد، این نرده‌ها در برابر هر نوع آب و هوایی مقاوم هستند. در مواجهه با شدیدترین حوادث طبیعی نیز، نرده‌های سنگی ظاهر باشکوه خود را حفظ خواهند کرد. حصارهای سنگی می‌توانند بیش از صد سال عمر کنند، بدون آنکه نیازی به رنگ‌آمیزی، عایق کردن یا بتونه‌کاری داشته باشند.

معایب

نرده‌های سنگی را نمی‌توان به راحتی تغییر داد.

در زمان تصمیم‌گیری برای انتخاب حصار اطراف منزل خود باید این نکته را در نظر داشته باشید که ظاهر نرده‌های سنگی را نمی‌توان به راحتی تغییر داد. این یکی از معایب نرده سنگی است. سازندگان یا فروشندگان این نرده‌ها هنگام خرید و تحویل آن‌ها به شما تضمین می‌دهند که این حصار همیشه به همان شکل اولیه باقی می‌ماند.

البته، فروشندگان این تضمین را به عنوان تایید کیفیت کار خود ارائه می‌کنند. با این حال، اگر شما از آن دسته افرادی باشید که هر چند وقت یکبار به ایجاد تنوع در دکوراسیون و نمای منزل خود، علاقه یا نیاز دارند، این مسئله جزئی از معایب نرده سنگی محسوب خواهد شد. شما نمی‌توانید هرگاه از شکل ظاهری این نرده‌ها خسته شدید یا یک مدل جدیدتر و زیباتر پیدا کردید، آن را تغییر دهید. همچنین نمی‌توانید آن‌ها را رنگ کنید، زیرا رنگ به سنگ نمی‌چسبد.

ظاهر نرده‌های سنگی را نمی‌توان به راحتی تغییر داد.

اضافه کردن مخلوط سنگی بیشتر برای تغییر شکل حصار نیز جلوه‌ی ناخوشایندی ایجاد می‌کند. زیرا مواد جدید به خوبی با سنگ موجود ترکیب نشده و استحکام مناسبی در برابر شرایط جوی و رویدادهای طبیعی نخواهند داشت. از طرف دیگر، اضافه کردن مواد جدید به حصار سنگی، ممکن است موجب ناهمواری در سطح آن شود و حتی زیبایی طرح فعلی نرده را نیز از بین ببرد.

جابجایی نرده‌های سنگی سخت است.

یکی از معایب نرده سنگی مشکلات و سختی‌های مربوط به جابجایی آن است. به دلایل مختلفی ممکن است مجبور شوید نرده‌ها را جابجا کنید. به عنوان مثال، ممکن است در هنگام رخداد یک بلای طبیعی یا یک تصادف غیرمنتظره، بخشی از حصار شما آسیب دیده باشد. در این صورت، لازم است برای تعمیر یا جایگزینی سنگ‌های گم شده یا آسیب دیده آن‌ها را جابه‌جا کنید. البته این کار غیرممکن نیست، اما ممکن است موجب آسیب دیدن بیشتر حصار شما شود.

این نوع نرده‌ها را نمی‌توان بدون استخدام نیرو و کمک گرفتن از ابزار مخصوص و ماشین آلات جابه‌جا کرد. چینش و جایگذاری مجدد آن‌ها نیز دشوار است. در واقع، عاقلانه‌تر است که دوباره از نو شروع کنید تا اینکه سعی کنید سنگ‌ها را در موقعیت قبلی خود قرار دهید. تلاش برای جابجایی نرده‌های سنگی در واقع یک کابوس لجستیکی است. بازسازی چینش و اتصالات آن در یک مکان جدید نیز عملا غیرممکن است.

نمی‌توانید نرده سنگی را رنگ کنید، زیرا رنگ به سنگ نمی‌چسبد.

تعمیر یا تعویض نرده‌های سنگی پرهزینه است.

یکی دیگر از معایب نرده سنگی در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض، پرهزینه بودن این کار است. استخدام یک سنگ‌تراش برای شما گران تمام خواهد شد. زیرا برای انجام چنین کارهای تخصصی و ظریفی به افراد ماهر و با‌تجربه نیاز دارید. بعلاوه، با توجه به توضیحاتی که درباره جابجایی حصار داده شد، انتقال این نرده‌ها نیز، نیازمند صرف هزینه است.

ساخت نرده سنگی به زمان زیادی نیاز دارد.

پروسه وقت‌گیر و پر دردسر ساخت این مدل حصار، یکی دیگر از معایب نرده سنگی به شمار می‌رود. سازندگان نرده‌های سنگی باید برای انتخاب سنگ و مصالح مناسب، زمان کافی داشته باشند. سپس باید آن‌ها را به محل مورد نظر انتقال داده و با مهارت خود طرح نهایی را پیاده‌سازی کنند. البته اگر بتوانید از سازندگان ماهر و متخصص در این زمینه استفاده کنید، تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده‌اید.

اکنون با مزایا و معایب نرده سنگی آشنا شدید. چنانچه قصد دارید یکی از طرح‌های جذاب و چشم‌نواز حصارهای سنگی را انتخاب کنید یا به مطالعه بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با سازندگان ماهر یا کارشناسان باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

در کارگاه تولیدی هفت انواع مختلف نرده سنگی تولید می‌شودف همچنین امکان سفارش ساخت برای مشتریان عزیز فراهم است با بازدید از صفحه نرده سنگی می‌توانید از نمونه‌های ما دیدن کنید و جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *